25 Nisan 2015 Cumartesi

Merhabalar Bugün sizlere Döküm sektörünün ülke ye katkılarından piyasa da ki payından bahsedeceğim ve bu bahsedeceğim konulardaki görüşlerim tamamen benim görüşürüm benim yorumum doğrudur veya yanlıştır onun kararını sizler vereceksiniz.
Önceki makalelerimde de belirttiğim gibi bir ülkenin gelişmişliği o ülkenin ne kadar üretken olduğuyla doğru orantılıdır ve biz bu konuda çok iyi bir ülke sayılmayız fakat kötü de sayılmayız bir çok ülkeye göre iyi bir konumdayız gelelim asıl konumuza döküm sanayi de bir üretkenlik kapsamına girer 0 dan bir üretim yoktur fakat olanı değiştirme yenileme bi nevi geri dönüşüm yoluyla ülke ekonomisine büyük ölçüde katkı sağlar ve halkın ihtiyacını da karşılar.
Peki Döküm Sektöründe Türkiye Dünyadaki diğer ülkelere göre Nasıl?
yine belirtmekte fayda görüyorum anlatacağım şeyler hiç bir kaynağa ve net bir bilgiye dayanmıyor bunlar benim kişisel yorumlarım.
Bence Türkiye döküm açısından gelişmiş bir ülke diğer bir çok ülkeye göre bunun sebebini ben şuna veriyorum bizim geleneklerimizde babadan evlada bir iş devir'i söz konusu bunun etkisinde Türkiye de fazlaca döküm sanayi firması vardır.Bunun sebebi de bence bizim soyumuzun uğraştığı işler olduğunu düşünüyorum yani Fatih Sultan Mehmet dönemi öncesi ve sonrasına bakarsak demircilik,demir dövme sanatı ve kılıç yapımı işleriyle uğraşan çok ustaların olduğunu görmekteyiz yani bu işle uğraşanlar dönemlere göre imkanlara göre işlerinin şeklini değiştirmiş ve günümüze kadar olan süreçte iyi döküm ustaları yetişmiş diyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder